Bogor - Reisverslag uit Jalan Juanda, Indonesië van Natalie Bosman - WaarBenJij.nu Bogor - Reisverslag uit Jalan Juanda, Indonesië van Natalie Bosman - WaarBenJij.nu

Bogor

Blijf op de hoogte en volg Natalie

06 Augustus 2016 | Indonesië, Jalan Juanda

Vanmorgen was t vroeg en dan bedoel ik heeeeel vroeg. Half vier opgestaan om om vier uur te vertrekken naar de waterval in Bogor. Tom is onze gids en houd ervan om ergens heel vroeg te zijn, zodat je geen last hebt van drukte of andere mensen.
Daar gingen we, richting de nachtmarkt waar het busje zou staan dat ons weg zou brengen. Na veertig minuten achterin zo'n klein busje te hebben gehobbeld werden we afgezet aan het einde van een weg en moesten verder lopen.
Inmiddels was t vijf uur en nog pikkedonker, dus met zaklantaarns in de hand begon onze wandeling van ongeveer een halv uur omhoog, langs smalle paadjes en via stenen het water over. Om half zes waren we bij de waterval en zou het nog een half uur duren voordat het licht zou worden. Wel super gaaf om daar te zitten en het gekletter van het water en de vogels die wakker worden te horen. Toen het licht was zijn we gaan douchen onder de waterval en was gelukkig niet megakoud. Toen zijn we een stukje terug gelopen en konden we ff zwemmen. Echt heel gaaf en zeker dat je bedenkt dat het net half zeven is. Teruggelopen naar de weg en toen zagen we pas waar we hadden gelopen. Aansluitend zouden we naar een boeddhistische tempel, maar de busjes die langskomen zaten al nokkie vol en besloten te gaan lopen. Was een aardig stukje lopen en dan is 30 graden toch best warm. Uiteindelijk moesten we nog een heuvel op naar de tempel en het zweet gutste er nu echt uit. De tempel was echt prachtig en Tom had wierook en offerbloemen gekocht om bij verschillende gedeeltes in de tempel neer te leggen voor de goden. Om twaalf uur waren we terug in het huis en ben ik nog ff twee uurtjes de ogen gaan sluiten. Tom is een bijzondere man met dezelfde bijzondere gave en heeft smiddags eerst Dewi en daarna mij een massage gegeven waarbij zowel lichamelijke en geestelijk blokkades worden behandeld en moet zeggen dat het heel fijn voelde. S avonds hebben we bij van die kleine karretjes eten gehaald en weer heerlijk gegeten.

• 08 Augustus 2016 - 19:57

Olga :

Hoi vroege vogels hahaha das erg vroeg hoor. Mooi verhaal van de waterval, zwemmen en dan die tempel. Probeer het mij voor te stellen. Fijn dat Tom jullie verder ook verrast heeft met een lekkere massage. Weer ontspannen voor het volgende verslag.

Liefs Ol

• 08 Augustus 2016 - 20:54

May:

Dit is té gek .....toch? Zo puur en bizonder ....kei mooi !!!

• 08 Augustus 2016 - 22:24

Sandra:

Wauw wat een mooie foto's. Thanx dat wij mee mogen genieten. Xx

• 09 Augustus 2016 - 11:10

Rob En Ria:

Wat zullen jullie genieten en wij genieten mee met jullie leuke verhalen. Liefs van ons.