Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Natalie Bosman - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Natalie Bosman - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg Natalie

18 Augustus 2016 | Indonesië, Ubud

Ubud is een plek iets meer naar het midden van Bali met waanzinnig mooie sawa's en veel souvenirswinkels, maar hier zijn ook barretjes waar je savonds heen kunt om wat te drinken. In de vorige steden was er savonds niet veel te beleven, maar doordat we overdav veel ondernamen was t ook wel lekker om er op tijd in te duiken.
Maandag zijn we vanuit Kuta naar Ubud gegaan, Arthur en Ayu, hebben ons met de auto hierheen gebracht, super lief. Na twee dagen bij hun te hebben gelogeerd was het tijd om verder te gaan. Nadat we onze spullen in onze homestay haddenn gelegd zijn we nog met elkaar gaan lunchen om het af te sluiten. Ayu (hier geboren) wist een plek waar je tussen de sawa's kon eten. Vanuit een bizar drukke winkelstraat even langs een muurtje lopen, dan langs wat puinzooi, het hoekje om en jawel daar sta je dan tussen de prachtigste wasa's. Voor wie de film eat, love and pray kent van Julia Roberts, die hier ook is opgenomen en het is echt zogaaf! Na de lunch afscheid genomen en op ons gemak teruggelopen naar de homestay. Daar ff relaxen, tis natuurlijk vakantie en savonds hapje wezen eten en drankje gedaan in een bar.
De volgende ochtend hadden we een tour geboekt om te gaan mountainbiken door de rijstvelden. Om half negen stond de taxi voor de deur en na nog vier mensen ophalen werden we naar het vertrekpunt gebracht. Onderweg konden we genieten van prachtige uitizichten en een stop bij een luwak koffieplantage kwamen we aan bij een restaurant waar ons ontbijt en moutainbikes klaar stonden. Met elf personen gingen we de rit van twee en half uur make die veel heuvelafwaarts ging door dorpen en de prachtige natuur. Aan het einde kregen we nog er heerlijke lunch en werden we weer terug gebracht, echt super leuk om te doen.
De volgende dag zijn we in de middag een eind wezen wandelen door de sawa's. Het blijft indrukwekkend hoe mooi de wereld is. S avonds zijn we naar een Balinese dansvoorstelling gegaan in het paleis van Ubud. Ook al versta je niet de taal, het blijft mooi om te zien.
De meeste mensen hier verplaatsen zich met de scooter, je bent sneller in de drukte en goedkoop, aangezien we wel zin hadden in strand hebben we besloten om er een te huren. NoU rijden ze hier links en halen zeniks e rechts in e zijn de lijnen op de weg ook voor jan met de korte achternaam aangelegd. Was dus best spannend om op pad te gaan. De rit ging prima, steeds aan de kant blijven rijden en er kan hier niet hard gereden worden dus met een tempotje van 30 km per uur waren we er een uurtje later en heerlijk genoten va die grote gele vriend, de zee, ligbad en boek!
Morgen op naar Lovina, dat ligt in het noorden van Bali , een luxe resort met zwart strand en dolfijnen!

Dikke kus van ons

• 19 Augustus 2016 - 19:47

Sandra:

Dikke kus terug!

• 20 Augustus 2016 - 09:18

Martine:

He lieffies, wat super om jullie verslagen allemaal te lezen ben nu al benieuwd naar de volgende. Wat een mooie reis maken jullie met z'n tweetjes, het is jullie gegund.
    Dikke kus en tot het volgende verslag.

• 20 Augustus 2016 - 14:51

Olga:

Weer een geweldig stuk om te lezen. Nog heel veel plezier

• 22 Augustus 2016 - 11:06

Janny:

Hallo Natalie en Dewi, (een berichtje van pa)
    Mag aannemen, dat jullie het naar je zin hebben. Wat een mooie reis en veel foto's
    gezien. Geniet er nog maar een weekje van. Volgens mij een reis om nog lang op
    terug te kunnen kijken.
    Tot ziens en tot dan, liefs pa

• 25 Augustus 2016 - 10:10

Bert En Anneke:

Hallo Natalie en Dewi; wat heerlijk om op deze manier met jullie ´mee te reizen´. Voor jullie een reis om nooit te vergeten. Genieten jullie er nog lekker een paar dagen van. Groetjes en dikke kus xxx voor jullie.